woensdag 7 mei 2014

Second screen marketing door grote merken

Second screen marketing op mobiel en tablets voor merken:
Dat merken ook kunnen profiteren van een second screen is nog minder bekend. Hieronder staan drie goede voorbeelden van Heineken, Coca Cola en Ebay die dit goed hebben toegepast.

1. Heineken – starplayer http://www.youtube.com/watch?v=ek039WIJ3m8
 AKQA ontwikkelde in opdracht van Heineken de geniale second screen app Starplayer. Tijdens UEFA wedstrijden ben je hierdoor in staat om tegen je vrienden te strijden. Voorspel jij de wedstrijd het beste? Punten! Goed speelelement en zeer relevant voor de kijker.

2. Coca cola – Superbowl Polar Bears http://vimeo.com/39911236
In de categorie entertainment heeft Coca Cola zeer sterk gepresteerd tijdens de Super Bowl. Via print advertenties werd Amerika alvast geattendeerd op de Coke Polar Bowl, een second screen site waarin de twee beren van Coca Cola de hoofdrol speelden. Elke beer was supporter van een team. Door realtime in te spelen op de gebeurtenissen in de wedstrijd werd het volgen van de beren een ware verdieping op de wedstrijd. Scoorde New York Giants? Dan werd de supporter van New England Patriots verdrietig.
Achter de schermen werden de beren bediend met controllers om direct te anticiperen op de wedstrijd. Geniaal! Met 600.000 views (afkomstig uit volle woonkamers) zeker een geslaagde second screen campagne. Geniaal!


3. eBay – watch with eBay http://www.youtube.com/watch?v=KSW8b8yF0Fc
Watch with eBay is een second screen app waarmee eBay slim inspeelt op het second screen gedrag. Tijdens diverse TV series worden (gerelateerde) items uit en van het programma dírect te koop aangeboden op je second screen. Zoals ze ‘t zelf noemen:
“Watch with eBay”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten