Second
screen marketing op mobiel en tablets voor merken:
Dat
merken ook kunnen profiteren van een second screen is nog minder bekend.
Hieronder staan drie goede voorbeelden van Heineken, Coca Cola en Ebay die dit
goed hebben toegepast.
AKQA ontwikkelde in opdracht van Heineken
de geniale second screen app Starplayer. Tijdens UEFA wedstrijden ben je
hierdoor in staat om tegen je vrienden te strijden. Voorspel jij de wedstrijd
het beste? Punten! Goed speelelement en zeer relevant voor de kijker.
In
de categorie entertainment heeft Coca Cola zeer sterk gepresteerd tijdens de
Super Bowl. Via print advertenties werd Amerika alvast geattendeerd op de Coke Polar Bowl,
een second screen site waarin de twee beren van Coca Cola de hoofdrol speelden.
Elke beer was supporter van een team. Door realtime in te spelen op de
gebeurtenissen in de wedstrijd werd het volgen van de beren een ware verdieping
op de wedstrijd. Scoorde New York Giants? Dan werd de supporter van New England
Patriots verdrietig.
Achter
de schermen werden de beren bediend met controllers om direct te anticiperen op
de wedstrijd. Geniaal! Met 600.000 views (afkomstig uit volle woonkamers) zeker
een geslaagde second screen campagne. Geniaal!
Watch with eBay is een second screen app waarmee eBay slim inspeelt op het second screen gedrag. Tijdens diverse TV series worden (gerelateerde) items uit en van het programma dÃrect te koop aangeboden op je second screen. Zoals ze ‘t zelf noemen:
“Watch with eBay”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten