Onder zoek
van marketingorganisatie Thinkbox
Uit
het Screen Life onderzoek komen belangrijke en bemoedigende conclusies.
·
het
kijkplezier wordt verhoogd.
·
Het
is ook een aanjager van (online) mond-tot-mond reclame.
·
Mensen
willen vaker live tv-kijken, om zo momenten te delen en iets niet te missen.
Het
multitasken tussen de twee schermen, de interactie en het bijhouden van de
sociale netwerken tijdens een live uitzending heeft in ieder geval geen
nadelige invloed op reclame- en merkherkenning. Deze nieuwe invulling van het
bouwen van een band met fans en volgers kan dus goed uitpakken voor merken.
Toch
is er nog steeds veel ruis op het second screen. De tablet, telefoon of laptop wordt vaak nog voor
iets anders gebruikt, dat totaal geen raakvlak heeft met het programma dat op
tv is.
1.Dit is een van de
redenen dat veel reclamebudget nog naar het eerste scherm stroomt, richting
televisieadvertenties die op bepaalde, doelgroepgerichte zenders of
uitzendmomenten worden afgestemd.
2. Zodra de focus rondom
het second screen meer toeneemt en de ruis verzwakt, gaat de belevingswaarde en
de betrokkenheid omhoog. Dat is het moment waar adverteerders op wachten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten