woensdag 7 mei 2014

Waarom kiezen we voor second screen marketing?

Onder zoek van marketingorganisatie Thinkbox
Uit het Screen Life onderzoek komen belangrijke en bemoedigende conclusies.

·        het kijkplezier wordt verhoogd.
·        Het is ook een aanjager van (online) mond-tot-mond reclame.
·        Mensen willen vaker live tv-kijken, om zo momenten te delen en iets niet te missen.

Het multitasken tussen de twee schermen, de interactie en het bijhouden van de sociale netwerken tijdens een live uitzending heeft in ieder geval geen nadelige invloed op reclame- en merkherkenning. Deze nieuwe invulling van het bouwen van een band met fans en volgers kan dus goed uitpakken voor merken.
Toch is er nog steeds veel ruis op het second screen. De  tablet, telefoon of laptop wordt vaak nog voor iets anders gebruikt, dat totaal geen raakvlak heeft met het programma dat op tv is.

1.Dit is een van de redenen dat veel reclamebudget nog naar het eerste scherm stroomt, richting televisieadvertenties die op bepaalde, doelgroepgerichte zenders of uitzendmomenten worden afgestemd.

2. Zodra de focus rondom het second screen meer toeneemt en de ruis verzwakt, gaat de belevingswaarde en de betrokkenheid omhoog. Dat is het moment waar adverteerders op wachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten